Bra morgonhumör

Mina barn har ett underbart morgon-humör. De är så glada och mysiga på morgonen. Så härligt o få vakna till pussar och kramar. Olivia ler stort när hon ser att jag äntligen vaknat. Underbart =)
Själv har jag ett hemskt humör på morgonen. Känner mig ful och gammal. Vill bara somna om o glömma alla måsten. På morgonen ligger all världens bekymmer på mina axlar. Känns som det är jag som måste göra allt och fixa allt. Stressar runt arg som fan.
Då är det härligt o få vakna till en glad bebis och en snäll Casper. Då känns det lite bättre.
Var man gladare när man var barn? Var man pigg o alert o full av energi varje morgon?
Jag minns inte riktigt...
Fast man kanske var nöjdare med livet när man var liten. Då hade man ju faktiskt inga bekymmer.
Jag ser det på mina barn när de sover. De sover verkligen med gott samvete. Har så rena ansiktsdrag. Världens finaste.
Jag har säkert stora oros-rynkor i hela ansiktet haha!
Men barn ska få vara barn så länge de kan. Leka o busa massa!
De ska inte behöva ha bekymmer och oroa sig för nåt.
Det har man nog av som vuxen.
Nu ska jag dricka mitt kaffe och läsa nyheter, som den tråkiga vuxna jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0