Jaha sen då?

Fick lite panik nu..eller har tänkt på de ibland men igår tänkte jag ordentligt.
Har ju vart så uppe i hus-letande nu och har nästan inte kunnat tänka på annat. Innan dess var det graviditeten som tog all min tid. Så lilla Olivia.
Men nu då? Vad blir nästa "projekt"?
Graviditeten med alla framsteg är över. Hus har vi hittat.
Nu har jag två barn som jag älskar mest av allt. En sambo jag älskar och litar på. Och snart bor vi i vårt drömhus.
Jag har nog allt man kan önska sig just nu. På sikt vill jag ha fler barn men det är ju inte aktuellt ännu.
Man måste ha nåt o se fram emot, hoppas o tro på.
Fast jag ska ju ännu vara mamma-ledig ett bra tag till, och det känns väldig bra! Vill inte missa en sekund av min dotters bebis-tid...den går ju så fort!
När hon väl börjar dagis får jag söka jobb.
Tänker en hel del på det. Inte lätt att få jobb utan nån längre utbildning. Lite erfarenhet har jag dock från restaurang. Just nu vill jag jobba på en lunch-restaurang eller likande, några timmar per dag. Inte heltid. Vill ju ha tid över till mina barn!
Sen nån gång kanske de blir o plugga. Men till vad? Har inte nåt självklart mål. Och hur många år av mitt liv vill jag ge till skola? Och sen leta jobb igen efter plugg.
När kommer nästa barn in i bilden? Blir det fler barn? Hoppas verkligen det!
Nästa projekt blir att inreda vårt hus! Sen när Olivia börjar dagis ska jag jobba!
Så nu var det bestämt! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0